CampTech Houten BV herstelt alle schades aan caravan en kampeerauto CampTech Houten BV herstelt alle schades aan caravan en kampeerauto Caravanschade herstel

Schadewijzer: schade....wat nu?

Stap 1 – Melding bij de verzekeraar
Meldt bij uw verzekeraar/tussenpersoon of de verzekeraar van een eventuele schuldige tegenpartij dat u schade heeft opgelopen. Geef ook aan waar u de caravan brengt voor de expertise. Ook kan de verzekeraar een (vrijblijvend) advies geven waar u de caravan kunt brengen. Is de caravan onverzekerd en is er geen schuldige partij, dan kunt u deze stap overslaan en direct de caravan aanbieden voor expertise.

Stap 2 – Keuze van reparateur, maken van een afspraak
Kies een schade gecertificeerd herstelbedrijf met goede garanties. CampTech is een door FOCWA gecertificeerd caravanschade herstelbedrijf. Daarnaast ontvangt u bij CampTech op alle reparaties 2 + 2 jaren schriftelijke FOCWA garantie.

(U kunt de originele garantie van 2 jaar verlengen tot 4 jaar als u ons in de gelegenheid stelt de reparatie na twee jaar opnieuw te controleren. Maak tevoren een afspraak per telefoon (030-6350969) of per e-mail. Zo kunnen wij tijd inplannen voor de expertise en reparatie.

Stap 3 – Het aanbieden van het beschadigde voertuig
Bij de aanbieding beoordeelt onze schade-expert met u de schade en geeft hij een grove indicatie van het schadebedrag. Op basis van dit bedrag besluit uw verzekeringsmaatschappij of een bezoek van de verzekeringsexpert noodzakelijk is. Verder worden de volgende formulieren gereed gemaakt:
Werkopdracht / Omschrijving van de schade of herstelling.
Eventueel worden digitale foto’s gemaakt van de schade.
U ontvangt een ontvangstbewijs met daarop o.a. informatie over de voorwaarden voor het verblijf van uw voertuig bij ons
U geeft een akkoord voor het herstel of de expertise. Dit akkoord is uiteraard op voorwaarde van goedkeuring van de verzekeraar. U kunt ook een akte van cessie ondertekenen, waarmee u ons toestemming geeft de financiële kant van de zaak direct met uw verzekeraar te regelen. U rekent na het herstel alleen uw eventuele eigen risico af bij ons

Stap 4 – Expertise
Wij maken een uitgebreid schaderapport met behulp van FiCS, het schadecalculatie programma van de FOCWA. Houdt er rekening mee dat het opvragen van prijzen en levertijden bij merkspecifieke onderdelen enige tijd kan kosten. Indien uw verzekeraar een expert stuurt dan maakt hij rechtstreeks of via u een afspraak voor een bezoek.

Deze expert beoordeelt de schade en het expertiserapport en rapporteert deze aan de verzekeraar, die de beslissing neemt of de schade vergoed zal worden. Wij informeren u wanneer de expert is geweest (alleen de datum). Na het bezoek van de expert heeft u de mogelijkheid uw voertuig weer op te halen (mits deze te transporteren is). U rekent in dit geval expertisekosten af (meestal ± € 115,-). Deze kosten worden bij de uiteindelijke herstelling in mindering gebracht op het eigen risico, dan wel terugbetaald. Bewaar deze factuur daarom goed! Ook bestaat de mogelijkheid uw voertuig op ons terrein te parkeren.

Stap 5 – Beslissing van de verzekeraar
U ontvangt binnen drie weken een schriftelijke beslissing van de verzekeraar. Indien u bij de aanbieding van het voertuig een voorwaardelijk akkoord heeft gegeven dan is een telefoontje (030-6350969) voldoende om dit aan ons te bevestigen, zodat wij kunnen beginnen met de voorbereidingen of het herstel.


Stap 6 – Bestelling van onderdelen
Zodra wij akkoord hebben voor de reparatie zullen de onderdelen besteld worden. Let op!!! Met name merkgerichte onderdelen kunnen echter soms een levertijd hebben van weken tot maanden. Houdt u hier rekening mee als u besluit het voertuig op ons terrein te parkeren. Zodra alle onderdelen binnen zijn (of voldoende om met de reparatie te beginnen) dan ontvangt u hierover telefonisch bericht van ons. Indien toepasselijk kunt u het voertuig weer bij ons brengen.

Stap 7 – Het herstel
Het herstel wordt uitgevoerd door daartoe gediplomeerd personeel. Zij gebruiken daarvoor de modernste technieken en apparatuur. Zodra de reparatie gereed is en gecontroleerd ontvangt u hierover bericht.

Stap 8 – Het ophalen van het gerepareerde voertuig
Bij het ophalen van het voertuig controleren wij deze nogmaals samen met u. U ontvangt een FOCWA garantiebewijs voor de 2+2 jaren garantie. De factuur (meestal alleen uw eigen risico, al dan niet verrekend met eventuele reeds betaalde expertisekosten) kunt u kas of per pin voldoen aan de receptie.

LSites Webdesign en Onderhoud